Înscrie-te la newsletter-ul LaDoiPași
Află primul
despre ofertele pe care le poți găsi la cel mai apropiat magazin de tine
Vă rugăm adăugați o adresa de e-mail validă.
V-ați abonat cu success!
Acum 12 ani
1. Cum ati aflat de franciza La Doi Pasi?
Am aflat de franciza La Doi Pasi de la angajatii METRO Romania. Primele informatii despre program le-am primit inca din iarna anului trecut si tot atunci au avut loc si primele discutii exploratorii.
2. Ce v-a convins sa intrati in acest proiect?
Dorinta de a practica un comert civilizat care sa determine clientul sa cumpere cu placere din magazinul nostru, precum si oportunitatile de dezvoltare a afacerii pe care le ofera programul.
3. Ati initiat afacerea de la 0 sau aveati deja magazinul cand ati intrat in franciza La Doi Pasi?
Aveam magazinul cand am intrat in franciza La Doi Pasi. Practic comertul inca din anul 1993.
4. Cand si cum ati inaugurat magazinul? Clientii dumneavoastra au fost surprinsi/curiosi de schimbarea layoutului/denumirii magazinului?
Inaugurarea magazinului a avut loc in primavara acestui an, in prezenta oficialilor locali din comuna noastra: primar, secretar, contabil, dar si a reprezentantilor companiei METRO Romania. Evenimentul a inclus si o slujba de sfintire, oficiata de preotul comunei.Sotul si nepotii mei, Alex si Marina, alaturi de primar au avut placerea de a taia panglica de inaugurare a magazinului.Primii clienti ai magazinului au fost placut surprinsi de transformarea totala a acestuia.
5. Care a fost investitia necesara pentru deschiderea magazinului La Doi Pasi? Initial, magazinul dumneavoastra functiona in regim de autoservire sau cu servire la tejgea?
Inainte de a intra in franciza, magazinul meu functiona in regim de servire la tejghea, nu puteam expune toata marfa si magazinul arata extrem de incarcat si neatragator.Investitia necesara in reamenajarea magazinului s-a ridicat la aproximativ 30.000 RON. Am investit in echipamente (rafturi, gondole, vitrina de bauturi), dar si in branding (W.G., reclame, vopsea), intr-un cuvant tot ce a fost nevoie pentru a-l face mai atragator.
inainte dupa
6 . Ce fel de suport primiti prin contract din partea METRO Romania? Cum credeti ca va ajuta acest suport in cresterea businessului?
Am beneficiat de sprijin in reamenajarea magazinului, primim suport de marketing (flyere, degustari lunare, discounturi si promotii). De asemenea, personalul de vanzari va beneficia de pregatire.Pana acum ne adresam doar clientilor din tranzit, acum am atras in magazinul nostru si clientii din comuna, consatenii.
7. Pe ce perioada ati incheiat contractul de franciza La Doi Pasi?
Pe o perioada de 5 ani.
8 . In magazin, vindeti doar produsele marci proprii METRO Romania, respectiv Aro, Fine Food? Cum sunt primite aceste produse de catre consumatori?
Nu vindem doar produse marca proprie METRO dar acestea sunt foarte bine primite de catre consumatori. In general, acestea sunt percepute ca produse de calitate, la un pret avantajos.
9 . Care este sortimentatia pe care o putem gasi in magazinul dumneavoastra? Aveti si produse proaspete (legume, fructe)?
Avem in magazinul nostru produse proaspete (legume, fructe, delicatese, lactate, preparate din carne), dar si alimente de baza, conserve, detergenti, cosmetice, bauturi alcoolice si foarte multe produse Non Food (menaj, electrice mici, rechizite...)
10. Exista un ‚model’ dupa care va alegeti sortimentatia din magazine? Va orientati in functie de cerintele clientilor? METRO Romania va ofera consultanta in alegerea sortimentatiei?
In aprovizionarea magazinului, ne orientam in primul rand dupa cerintele clientilor, dar tinem cont si de consultanta primita de la METRO, in ceea ce priveste sortimentatia.
11. Aveti oferte speciale (promotii) pentru consumatori? Care este durata unei promotii?
In principal, avem promotiile La Doi Pasi care se schimba din 2 in 2 saptamani. In plus, am prins mai mult curaj pe partea de promovare si derulam propriile noastre promotii si campanii de loializare (acum avem o promotie prin care oferim o cafea la cumparaturi de 50 ron).
12. Promotiile sunt bine primite de catre consumatori? Ati observat o crestere a vanzarilor in timpul promotiilor?
Promotiile sunt bine primite de consumatorii nostri, consatenii sunt interesati de ele.
13 . Sunt anumite produse pe care clientii le cer cu preponderenta?
Clientii nostri cer cu preponderenta bauturi reci, paine si dulciuri.
14 . Care sunt asteptarile dumneavoastra legate de vanzari? In cat timp credeti ca veti amortiza investitia initiala?
Cresterea in vanzari este de 30-40% si cred ca in acest ritm voi amortiza investitia in cel mult 6 luni de zile.
15. Care estimati ca va fi marja de profit cand magazinul va fi „matur”?
Marja de profit este de 20% din adaos, scazand toate cheltuielile. In termeni absoluti, cred ca va fi de aproximativ 80.000 RON.
16. Care este valoarea vanzarilor lunare ale magazinului dumneavoastra?
Acum este in jur de 70.000-80.000 RON.
17 . Ce suprafata are magazinul dumneavoastra?
Magazinul are o suprafata de vanzare de 58mp.
18. Intentionati sa deschideti si alte magazine?
Da
19.Ati recomanda/recomandat aceasta franciza si altor ‚antreprenori’(familie/prieteni)?
Am recomandat si voi recomanda aceasta franciza tuturor comercianrilor care doresc o schimbare in bine in magazinele lor.
20. Cum va faceti aprovizionarea? METRO Romania va ajuta cu acest aspect?
Aprovizionarea o facem singuri deoarece am mijloace de transport proprii si prefer sa-mi apartina decizia de cumparare; apreciez calitatea, cantitatea si pretul.
21.In aproprierea magazinului dumneavoastra mai exista si alte magazine de proximitate?
Da, sunt 2 magazine care incearcau altadata sa concureze cu noi, dar acum nu mai au nici o sansa.
22.Aproximativ cate familii se aprovizioneaza din magazinul dumneavoastra?
Aproximatix 150 de familii.
23.Ati observat o schimbare in comportamentul clientilor dumneavoastra de cand ati intra in franciza La Doi Pasi? Vin mai des in magazin? Cumpara mai multe produse?
Da, am observat o schimbare in sensul bun. Va pot spune ca acum vin in magazin persoane care altadata nu cumparau de la noi. Noi credem ca, in aceasta forma, magazinul nostru va vinde si mai multe produse.
24.In aproprierea magazinului dumneavoastra exista vreun magazin de retail modern?
Nu, primul magazin este la o distanta de 10 km.
25.Cati angajati aveti in acest moment? Angajatii au fost instruiti cu privire la comunicarea cu publicul? Credeti ca aceste traininguri sunt folositoare?
In prezent, avem doua angajate si urmeaza sa angajez si o a treia persoana. Inca nu au parcurs sesiunile de pregatire, dar am fost informati ca vor parcurge in curand instruirile oferite de METRO Romania in ceea ce priveste atitudinea pozitiva catre client, mercantizarea si igiena alimentara. Cu siguranta aceste traininguri vor fi folositoare.