Rețetă păstrav în staniol la cuptor: O alegere culinară delicioasă și sănătoasă!

Icon porții

Alege numarul de persoane pentru care vrei sa pregatesti aceasta reteta si iti calculam ingredientele

Icon minus 1 Icon plus Calculeaza

Pentru calcularea cantitatii, trebuie sa aveti cel putin o portie adaugata.

Ingrediente:

  1. 4 păstrăvi proaspeți
  2. 2 roșii
  3. 2 lămâi
  4. 1 ceapă
  5. 2 crenguțe de cimbru
  6. 4 fire de pătrunjel verde
  7. 150 ml vin alb
  8. după gust ulei de măsline
  9. sare și piper proaspăt măcinat
  10. folie de aluminiu

PAȘI DE URMAT

  1.  Păstrăvii se curăță de solzi, se golesc de intestine, se spală, apoi li se taie aripioarele.
  2.  Fiecare folie se modelează în formă de barcă, se unge bine cu ulei de măsline și se pune pe ea peștele.
  3.  Se taie rondele roșiile, lămâile, se toacă bine pătrunjelul, se curăță ceapa și se taie.
  4.  Pe fiecare folie, în jurul peștelui, se așează un strat de felii de roșii, de lămâi, de ceapă și se presară pătrunjel.
  5.  Se condimentează cu sare și piper, apoi se presară cimbru.
  6.  Se toarnă vinul alb peste și se închide folia cu grijă pentru a nu pierde sosul care rezultă din coacere.
  7.  Se introduce peștele în cuptorul preîncălzit la 180 de grade Celsius și se lasă pentru aproximativ 20 de minute. Puteți servi drept garnitură pentru păstrăv o salată de crudități la alegere, piure de mazăre, cartofi natur, legume la tigaie sau mămăligă. Poftă bună!

 

Rețetă păstrav în staniol la cuptor: O alegere culinară delicioasă și sănătoasă!

Păstrăvul este un pește gras, de apă dulce de munte, cu un corp alungit acoperit de solzi mici și de culoare argintie. Carnea acestuia are o aromă fină și oferă substanțe nutritive esențiale.

Păstrăvul este un pește carnivor, un prădător formidabil care atacă viermi, insecte, dar și alte specii de pești și ouăle lor)

Păstrăvul proaspăt se diferențiază prin următoarele caracteristici: ochi bine rotunjiți cu corneea transparentă, pielea strălucitoare și subțire și branhiile roșii-rozalii.

Ce beneficii are consumul de păstrăv pentru sănătatea voastră?

Acesta este o sursă excelentă de omega-3, diverse vitamine, minerale și proteine.

Omega-3 ajută la menținerea integrității membranelor celulare, reglează tensiunea arterială și promovează răspunsurile imune. De asemenea, un aport suficient de Omega-3 previne apariția bolilor neuro-degenerative, coronariene și a depresiei.

Păstrăvul reprezintă și o sursă excelentă de fosfor și seleniu. Aceste două minerale sunt esențiale pentru organism: fosforul intervine în aproape toate procesele metabolice din organism, în special în menținerea sănătății osoase și dentare. Recunoscut și drept stimulator al impulsurilor neurologice, aceasta menține în mod eficient activitățile de memorie. Pe de altă parte, seleniul este un oligoelement deosebit de important deoarece protejează membranele celulare de stresul oxidativ, rezultat în urma unui stil de viață nesănătos.

Mai mult decât atât, păstrăvul are particularitatea de a conține tot complexul de vitamina B. Acest grup de vitamine este cunoscut pentru metabolizarea carbohidraților și a proteinelor și ajută la o creștere corporală regulată, la întărirea sistemului imunitar și la întreținerea celulelor nervoase.

Păstrăvul nu este inamicul siluetei voastre. În timpul unei diete, proteinele conținute vor întări structura musculară deoarece acestea acționează ca un supresor natural al apetitului. În plus, cu o încărcătură glicemică zero, păstrăvul este un aliment care nu crește producția de insulină.

Cum poate fi gătit și păstrat păstrăvul?

Păstrăvul poate fi gătit întreg în cuptor, prăjit, la grătar, în folie, în borș sau la aburi. Vă recomandăm să consumați păstrăvul în ziua în care îl cumpărați. Totuși, acesta se poate ține două zile în frigider dacă este curățat sau gătit. Puteți păstra la congelator un păstrăv golit și bine înfășurat în folie alimentară pentru maxim 3 luni.