Alimentație

De prin cămară: orezul și murăturile. Beneficii pentru sănătate

September 17, 2020

Cu siguranță, aprovizionarea pentru sezonul rece a început iar rafturile cămării noastre încep să se umple cu bunătăți care mai de care. Pentru că sunt și gustoase dar și foarte sănătoase, astăzi ne-am propus să aflăm împreună mai multe despre două lucruri care cu siguranță nu lipsesc din cămară: orezul și murăturile.

Dacă vrei să afli câteva sfaturi și de organizare a  cămării pentru iarnă sau să ne inspiri cu câteva variante de garnituri numai bune de servit în zilele friguroase, te invităm să citești și articolul despre pregătirea cămării pentru iarnă

Beneficiile orezului pentru sănătate

Orezul este fără doar și poate unul dintre cele mai sănătoase alimente, fiind hrana de baza în multe culturi din Asia și nu numai. O bogată sursă de carbohidrați, vitamine și minerale, această cereală nu ar trebui să lipsească nici din alimentația noastră de zi cu zi. Iată doar câteva dintre beneficiile pe care le aduce consumul de orez:
- are un conținut mare de fibre, seleniu și vitamine din complexul B (B1, B3, B6);
- ajută la reducerea excesului de acid uric; - este bogat în acizi grași (omega 3); - nu conține gluten, fiind recomandat persoanelor cu intoleranță la această proteină sau persoanelor care își doresc o alimentație cu puține grăsimi;
- reglează digestia, ajută la reducerea tensiunii arteriale și ține sub control colesterolul.

Beneficiile murăturilor pentru sănătate

Nu doar gustoase ci și foarte bune pentru sănătatea noastră, murăturile nu ar trebui să lipsească din proviziile noastre de iarnă. În sezonul rece avem și mai mare nevoie de vitamine și minerale, iar murăturile le conțin din plin, fiind un înlocuitor minunat al legumelor proaspete. Bacteriile care iau naștere în procesul de fermentare, împreună cu microflora organismului ne ajută să creștem imunitatea organismului și să atenuăm simptomele alergiilor.

Varza murată

- Gustul unic aduce cu sine și multă vitamina C;

- Este un excelent ajutor în procesul de detoxifiere al organismului;

- Dacă tindem să consumăm mai multă carne roșie decât de obicei, varza ajută organismul să atace efectele negative ale acesteia;

- Cu puține calorii și grăsimi dar cu multe fibre, varza murată asigură o digestie echilibrată; -Ca majoritatea murăturilor, varza conține magneziu, fier și calciu, esențiale pentru sănătatea noastră.

Gogonelele si zeama de murături

- Împiedică replicarea virușilor hepatici;

- Conțin citostatice naturale, esențiale împotriva celulelor canceroase; - Sunt o sursă grozavă de Vitamina C. Zeama de murături

- Cu un conținut ridicat de sodiu, zeama de murături este arma noastră secretă împotriva oboselii organismului. Și asta pentru că, la fel ca o băutură energizantă, zeama de murături eliberează electroliții din corp și ne redă energia;

- Atunci când ne supără crampele musculare, consumul de zeamă de murăturii ajută la ameliorarea durerii;

- Este o sursă de antioxidanți și nutrienți care sunt absorbiți repede de organism. Sunt o bogată sursă de Vitamina C și calciu.

Alte sfaturi:

X

Adaugă adresa de e-mail pentru a putea descărca fișierul.